logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us
 

Close

Från information
till avslut!
Close, från lead till kund!

Inom försäljning är behovsanalysen en viktig pelare. Med hjälp av stegen som inbound marketing ger, så får man en behovsprofil för sitt lead. Genom riktad information beroende på leadets intresse har man lyckats skapa en förståelse för inte bara vilken produkt, men också i hur stor utsträckning och inom vilken budgetram. Man kan alltså få en förståelse över när i tiden kunden är redo för ett köp.

Med förståelsen för kundens behov och intresse för er, så kan man enklare och med mindre ansträngning leda kunden mot ett avslut. Tack vare inbound marketing har man en större förståelse för kundens köpläge och därmed blir det sällan lika sälj “pushigt” som det kan kan bli med outbound marketing/sales.

Ni har nu en förståelse för vilken produkt eller tjänst leadet behöver och hur nära ett köp dom är. Med lead scoring kommer rätt säljare meddelas att kunden är mottaglig för ett mer mogen säljsamtal, dvs att leda kunden mot ett avslut.

Kunden erbjuds ofta ett förslag från antingen marknadsavdelningen men oftast sker detta också i kontakt med säljare. När säljaren nu gör sin första kontakt med kunden så har säljaren en bra samling av leadet interagerande med er och deras intressen. Detta gör att säljaren jobb är enklare, går snabbare och kräver mindre “säljteknik”. Istället för att ställa fråga, “Känner du till autogrowth?” så har säljaren självförtroendet att snabbare gå djupare in i dialogen.

Apple Iphone home app
Ladda ner vår guide för close!
Kontor