logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Hur vet du om det är tid att investera i Marketing Automation?

Marketing automation

Hur vet du om det är tid att investera i Marketing Automation?

Om du idag producerar inkommande marknadsföringsinnehåll eller content som är effektiv. Då genererar du ett stabilt flöde av nya organiska leads och du är redo att skala upp dina insatser.

Det är dags att fokusera dina ansträngningar på en Marketing Automation strategi. En strategi som hjälper dig att både vårda och konvertera dina inkommande leads till betalande kunder.

När är jag redo för Marketing Automation?

Nedan följer några frågor som är bra att ställa till dig själv. När du funderar över om Marketing Automation är rätt steg för din verksamhet.

  • Genererar du ett stabilt flöde av nya och kvalificerade leads/kunder?
  • Är ditt säljteam överväldigade med antalet kvalificerade leads som kommer in till dem?
  • Har marknadsföring och försäljning kommunicerat. Har dem kommit överens om vilken typ av kommunikation som ska ske med marknadsföring och vilken med försäljning?
  • Har du en effektiv content-strategi till din köpare?
  • Spårar du ditt leads digitalt över varje beröringspunkt och marknadsföringskanal? (Inte bara e-post)
  • Har du en beprövad lead-strategi som du vill skala upp?

Det här är alla goda tecken på att Marketing Automation (när det görs rätt) kan fungera för din verksamhet. Nyckeln här är att förstå att Marketing Automation inte gör marknadsföring för dig. Men det kan hjälpa till att skala dina framgångsrika insatser.

Har du några frågor rekommenderar vi att du läser vår guide om Marketing Automation. Eller kontaktar oss så bokar vi in ett möte.

Comment: 1

  • Debbi
    March 17, 2019 7:49 pm

    Thank you for sharing this strategy, and I also think that these questions can be a good reminder for marketers to start using marketing automation. I realized when I was not able to ask and educate my leads over every marketing channel.

Post a Comment