logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Annonsering på Google? Behöver du en Google Ads specialist?

Annonsering på Google Helsingbor

Annonsering på Google? Behöver du en Google Ads specialist?

Går du i tankarna att börja annonsera på Google? Eller annonserar du redan på Google Ads men inte fått resultatet som du planerade? Google Ads är ett komplex verktyg med många olika parametrar som kan påverka utfallet. Strategierna kring sökordsannonsering förändras kontinuerligt och dem blir allt mer komplicerade. Sökordsmarknadsföring är uppbyggt på en kombination av kunskap och teknik med olika komponenter. Såsom sökbeteende, språkbruk, marknadsföringstekniker, uppföljningar, analyser, webbplats och teknik.

Vi på Autogrowth har full förståelse att Google Ads lätt kan bli skrämmande. Därför hjälper vi flera av våra kunder med att sköta verksamhetens annonsering på Google och andra digitala kanaler. En Google Ads specialist är vad det låter som, en person som har specialiserat sig på att skapa och hantera annonser i Google.

Vad gör en specialist inom Google Ads?

En specialist arbete inom Google Ads är just att hjälpa sina kunder att synas bättre på Google. Det går att göra på flera olika sätt. Många som arbetar med just digital annonsering har sina egna tillvägasätt som dem tycker fungerar bäst. Vi har talat med Victor på Autogrowth kontor i Helsingborg som fokuserar just på Google Ads. Hans huvudsakliga arbetsuppgift är att driva kvalitativa besökare till webbplatsen och omvandla dem till betalande och återkommande kunder.

Ett arbete för Victor börjar oftast med en nulägesanalys av existerande konto eller uppsättning av ett nytt konto åt kund. Därefter börjar strategiarbetet för Victor som är grunden i för en framgångsrik annonsering. Utan en genomarbetad strategi så blir det svårt att veta vilken av datan som är aktuell för stunden. I strategin sätt alltid vilka riktlinjer som annonserna ska ha.

– Vad är målet med annonseringen? Är det att sälja en specifik produkt eller är det brand awareness som är aktuellt?
– Hur söker potentiella kunder efter information idag? Vilka kanaler använder dem och vilka nyckelord använder dem?
– Vilka KPI:er är aktuella för verksamheten?
– Hur kommunicerar företaget med sina kunder i andra digitala kanaler? Vilket språk som använd är en viktig faktor för annonsering på Google.

När en strategi är framtagen är det oftast skapande av annonskampanjer som kommer härnäst.

När annonser, text, CTA:s och landningssidor är klart påbörjas analysdelen. Vilket är den del som en Google Ads specialist arbetar mest med, att analysera och optimera utfallet av kampanjerna. Utifrån analysen gör specialisten ett antal åtgärder, det kan vara allt från att optimera sökord eller lägga till negativa sökord. A/B testa olika texter eller justera budget på olika sökord.

Vad gör att man bör använda sig av en specialist?

Många av våra kunder tycker att Google Ads är ett komplex verktyg som det tar lång tid att sätta sig in i. Kort och gott så vill våra kunder säkerställa att dem får en positiv ROI på sina spenderade pengar. Så kort och gott är det för att spara tid och för att känna sig trygg i att annonsering hanteras av en certifierad specialist.

Vill du förbättra resultatet av din annonsering på Google? Kontakta oss så tar vi ett kostnadsfritt första möte där vi även gör en full analys av ditt konto.

Lycka till!

No Comments

Post a Comment