logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

HubSpot, vad är det?

Hubspot and Autogrowth

HubSpot, vad är det?

Autogrowth är sedan en tid tillbaka certifierad partners med HubSpot. Vi arbetar dagligen med verktyget i vår marknadsföring och försäljning. Har du hört talats om Inbound Marketing så har du säkerligen hört om HubSpot också. Dem är ett av de ledande systemen inom just Inbound Marketing och Marketing Automation.

Men vad är då HubSpot?

HubSpot är ett marknadsförings- och försäljningsverktyg. Verktyget hjälper företag att locka besökare, konvertera dem till leads och att stänga affärer med kunder. Man kan enkelt säga att HubSpot är en digital identifieringsmaskin för potentiella kunder  med massa olika funktioner. 

  • Bygga din hemsida från grunden (CMS).
  • Driva trafik till din hemsida.
  • Köra Inbound Marketing fullt ut.
  • Automatisera din marknadsföring (Marketing Automation).
  • E-post marknadsföring (E-mail Marketing).
  • Hantera dina Sociala kanaler (Social Media Marketing).
  • Hantera kundrelationer (CRM).
  • Spåra besökare.
  • Segmentera leads.
  • Konvertera leads.
  • Blogga och hantera content (Content Marketing).
  • Sökordsoptimering (SEO).
  • Skapa landningssidor och formulär.
  • Skapa Call to Actions.
  • A/B-testa.

Som du ser så är det en massa olika saker du kan göra. Faktiskt är det så att HubSpot redan från början strävade efter att skapa en allt i ett lösning för sina kunder, och det har dem verkligen lyckats med. Du kan göra det mesta inom digital marknadsföring och försäljning. En stor fördel med verktyget är att det är enkelt att komma igång. Onboard-tiden kan ta några veckor till cirka tre månader, det beror på vilka integrationer och data som ni ska ha.

Men varför HubSpot?

HubSpot fortsätter att växa som företag, snabbt. En av anledningarna är för att bolaget satsar väldigt mycket på att vidareutveckla deras produkt. Samtidigt som dem fortsätter att driva och utveckla marknaden för modern digital marknadsföring och försäljning. Vi på Autogrowth i Helsingborg, tror starkt på att anledningen till vår partners framgång är att de byggt upp helheten inom Inbound Marketing. Grunden i det hela är att attrahera och hjälpa besökare på en hemsida. För att utbilda och leda personen genom hela köpresan och bygga långsiktiga relationer. 

Vem passar HubSpot för?

Verktyget används av både B2C och B2B-företag i alla storlekar. Detta påvisar den stora skalbarheten i HubSpot och möjligheten att växa som verksamhet. En av de stora fördelarna med HubSpot för din verksamhet är att avdelningarna försäljning, marknad och service kan arbeta tillsammans, i ett och samma system. Detta förenklar kommunikation mellan avdelningarna och gör att alla kan ta del av samma information. Som i sin tur hjälper till att skapa en optimal kundresa.

Är du nyfiken på om HubSpot är för dig?

Är du sugen på att veta mer om HubSpot och om det är för dig? Kontakta oss på Autogrowth så bokar vi in en HubSpot-demo och går igenom hur det kan hjälpa dig och din verksamhet. Vill du läsa mer om Inbound Marketing så rekommenderar vi att läsa vår guide.

Lycka till! 

No Comments

Post a Comment