logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Conversational marketing

Conversational marketing autogrowth

Conversational marketing

Conversational marketing is transforming the way we buy

Conversational marketing är personliga konversationer som sker one-on-one i realtid. Detta tillvägagångssätt av  marknadsföring använder företag för att förkorta sin försäljningscykel, lära sig mer om sina kunder och skapa en mer mänsklig köpupplevelse. Men att kommunicera, det är inget nytt i sig, varken för kunden eller för företag. Vi pratar och kommunicerar med varandra varje dag, och använder alla möjliga kanaler detta.

Till skillnad från traditionell marknadsföring så använder conversational marketing riktade realtidmeddelanden och intelligenta chatbots i stället för formulär. Detta gör så prospekts och kunder aldrig behöver vänta på uppföljningar och kan engagera sig i ditt företag när det är bekvämt för dem.

Givetvis kommer konversationer med potentiella kunder inte bara att hända för personen är på din webbplats. Därför conversational marketing är större än någon enskild kanal eller plattform. Genom att kombinera inkommande och utgående taktiker handlar conversational marketing om att inleda en dialog med de personer som kan dra nytta av det du erbjuder, oavsett om det sker via ett möte, ett telefonsamtal eller e-post.

Oavsett, med conversational marketing så bombarderar du inte ut dina meddelanden eller tvingar folk att göra en åtgärd. Du svarar på människors frågor och lyssnar på deras återkoppling och upptäcker sedan nya sätt att hjälpa dem.

Med andra ord har du en riktig konversation.

Vill du veta mer om hur Conversational marketing kan hjälpa er verksamhet?
Kontakta oss här, så bokar vi in en kaffe. 

 

No Comments

Post a Comment