logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

Inbound Marketing, varför ska jag börja med det?

Inbound Marketing

Inbound Marketing, varför ska jag börja med det?

Varför ska jag börja med Inbound Marketing?

I förra blogginlägget så förklarade vi vad Inbound och Outbound Marketing är. Denna gång ska jag gå istället förklara varför du ska börja med Inbound Marketing, vilka fördelar och guldkorn finns det att hämta.

Inbound Marketing handlar om att kommunicera med kunden på kundens villkor. Det handlar om att utbilda den potentiella kunden om er tjänst eller produkt. När personen är i slutskedet av köpcykeln så kommer ni vara företaget som naturligt dyker upp i tanken.

Inbound marketing skapar helt nya möjligheter för företag, det tillåter en effektivare och smidigare försäljning då ni låter kunderna komma till er. Ni får helt enkelt kontroll över hela den digitala helheten.

Resultatet av Inbound Marketing

Man brukar säga att det tar cirka fyra till sex månader innan men kan se ROI på sin investering på Inbound Marketing. Men med rätt strategi och utförande så kommer Inbound Marketing att hjälpa er med.

  • Få in fler leads (heta kunder) som en säljare kan ta över och börja bearbeta och föra leadet mot ett köp.
  • En effektiv säljprocess! Med Inbound Marketing kan säljarna arbeta mindre med kalla kunder och mer med varma kunder.
  • Bättre närvaro i Sociala Medier.
  • En förbättrat SEO om ni har en en gedigen webbplats.
  • En bättre och starkare relation till era trogna kunder.

Vad krävs för att lyckas?

Först och främst en tydlig strategi med information varför, hur och vad som ska göras. Det behövs avsättas resurser i form av tid, personal och kapital för att lyckas. I många fall så behöver man utbilda personal för att ni ska kunna utnyttja Inbound Marketing på bästa sätt. Skaffa ett CRM system eller Marketing Automation system. Det finns massa olika system av välja mellan, UpSales, HubSpot och TriggerBee för att nämna några. Kolla upp vilket system som passar just dig och din verksamhet.

Känner du att du behöver hjälp att komma igång med Inbound Marketing eller vill ha en skräddarsydd lösning och upplägg. Kontakta oss och boka ett trettio minuters kostnadsfritt konsultationsmöte så hjälper vi dig.

Lycka till!

No Comments

Post a Comment