logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us
Runda Gula Solglasögon

Voice Nästa revolution inom content

2020 kommer hälften av alla sökfrågor att vara röstbaserat. Se till att du förstår nyanser av röstsökning och implementerar dem i din marknadsföringsstrategi.

Varumärkets röst har varit länge varit i skrift för att gå över till bild och senast video format. Oavsett om det funnits på webbplatser, marknadsföringsmaterial eller nyhetsbrev.

Med den relativt nya trenden av röstigenkänning verktyg som Amazon Echo och Google Home, blir varumärkets röst dock klart mer bokstavligt.

2019 kommer röst igenkännelse marknaden att vara värd över 5 miljarder globalt. Och i slutet av 2022 kommer röst handeln att vara en 350 miljarders industri.

Hur kan Svenska företag redan idag kan vara i framkant, hur kan vi förbereda oss för nästa stora steg inom sök och marknadsföring?

Börja med att formulera en strategi för röst marknadsföring med specifika krav
Bestäm var röst kan förbättra erfarenheten av varumärket, oavsett om det är i samband med röstsökning eller möjliggör roligt, interaktivt eller värdeskapande upplevelser på röstens första enheter som Google Home eller Amazon Echo.

Hur kan vi skapa ytterligare värde för våra kunder genom röst marknadsföring och röstbaserad sökning, finns det områden utöver dessa där vi även kan öka värdet för våra kunder och lyssnare?

Röst bör inte hanteras som en marknadsföringsaktivitet. Strategiskt hur kan dessa röstresurser kommer att integreras med befintliga varumärkesbyggande- och marknadsföringskampanj processer samt arbetsflöden, från användarupplevelse till kampanjanalys.

Våga vara tidigt på bollen, historiskt har oftast tidiga adapter gått segrande från att våga satsa tidigt på nya verktyg och strategier.

No Comments

Post a Comment